Chciał kupić pompę ciepła, stracił ponad 22 tysiące złotych

44-letni mieszkaniec powiatu ryckiego stracił ponad 22 tysiące złotych, podczas zakupów przez Internet pompy ciepła. Sprzedawca początkowo zwodził kupującego i zmieniał termin dostawy, następnie kontakt się urwał. Apelujemy o rozwagę przy zakupach internetowych!sssssssssssssssssssssssssssssssssssss

07 grudnia br.  44-letni mieszkaniec powiatu ryckiego zgłosił dęblińskim policjantom, że został oszukany. Mężczyzna w listopadzie znalazł ogłoszenie o sprzedaży pompy ciepła na jednym z portali ogłoszeniowych. Cena towaru była okazyjna, więc zainteresował się ogłoszeniem. Nawiązał przez komunikator społecznościowy kontakt  ze sprzedającym, który wydał mu się początkowo wiarygodny. Zgodnie z ustaleniami telefonicznymi sprzedający przesłał mu w formie elektronicznej fakturę z danymi firmy.  Następnie kupujący  przelał na wskazane w fakturze konto bankowe ponad 22 tysiące złotych. W trakcie korespondencji przez komunikator społecznościowy sprzedający poinformował go, że przesyłka została wysłana. Gdy nie dotarła ona w przewidywanym czasie, kupujący zaczął ponaglać sprzedawcę. Ten jednak zwodził go i wskazywał kolejne terminy dostarczenia urządzenia. Finalnie do chwili obecnej towaru nie dostarczył i zerwał kontakt.  Jak się okazało jego konto na portalu społecznościowym jest nieaktywne, a telefon jest wyłączony. Wówczas 44-latek  nabrał podejrzeń iż został oszukany i zgłosił sprawę na policję.

Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych. Rozsądek i ograniczone zaufanie uchronią nas przed utratą pieniędzy. Sprawdzajmy opinie o sprzedających, czytajmy regulamin portalu.  Pamiętajmy, że mamy możliwość zapłaty za towar w różnej formie, w tym również przy jego bezpośrednim odbiorze. Ważne jest abyśmy zakupów dokonywali przez sprawdzony portal aukcyjny.

aspirant sztabowy  Agnieszka Marchlak

KPP RYKI