Zarząd Powiatu Ryckiego zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe Szpitala Powiatowego w Rykach.

WP_20140501_009Szanowni Państwo, Mieszkańcy Powiatu Ryckiego!

Oczekiwania społeczne w zakresie wznowienia działalności naszego szpitala są ogromne. Podjęliśmy w tej sprawie publicznie zobowiązania i odpowiedzialnie je realizujemy. Zarząd Powiatu utworzył nowy podmiot leczniczy – w dniu 7 stycznia br. zawiązana została spółka z o.o. „Szpital Powiatowy w Rykach” (KRS 0000767134).

Chcąc osiągnąć poziom usług medycznych zadowalający mieszkańców uważamy za niezbędne szybkie inwestycje w sprzęt i wyposażenie. Szpital w chwili obecnej musi być niemal od podstaw wyposażony w sprzęt medyczny, w pierwszej kolejności niezbędny na oddziale wewnętrznym tj. aparat rtg, usg, endoskop, kardiomonitory, aparaty do badań holterowskich. Szacujemy, że koszt zakupu wymienionego sprzętu medycznego może przekroczyć 1 mln zł.

Prosimy o zaangażowanie wszystkich, dla których ważne jest dobro tej placówki i którzy chcą by mieszkańcy powiatu odzyskali możliwość korzystania ze szpitalnej opieki medycznej w Rykach. Pozytywnie zareagowały już gminy naszego powiatu oraz przedsiębiorcy.  Liczy się każda złotówka.

 

Z góry serdecznie dziękujemy za okazane zrozumienie i pomoc.

 

Chętnych do wsparcia szpitala, prosimy o dokonywania wpłat

na  rachunek bankowy o numerze:

Szpital Powiatowy w Rykach

88 1240 2425 1111 0010 8806 2438

„pomoc dla szpitala”

 

                               Zarząd Powiatu Ryckiego

 

e-dowód – start: marzec 2019

eDowód - fotoKomitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC) przyjął 24 stycznia br. informację Ministra Cyfryzacji o stanie przygotowania do wdrożenia e-dowodu w Polsce. Według obecnego stanu prac e-dowód zostanie wdrożony 4 marca 2019 r., tj. zgodnie z ustawą o dowodach osobistych oraz zobowiązaniami wobec Komisji Europejskiej.

  Czytaj dalej

Bezpieczne zakupy online – jak nie paść ofiarą oszustów?

gggggSzaleństwo przedświątecznych zakupów trwa! W poszukiwaniu wymarzonych prezentów dla naszych bliskich przemierzamy centra handlowe, ale także odwiedzamy sklepy internetowe, które podobnie do tych stacjonarnych, kuszą atrakcyjnymi ofertami. Kupujemy online, bo to wygodne. Powinniśmy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności.

Czytaj dalej

Ważne zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Od 12 grudnia abonenci są lepiej chronieni przed nadużyciami ze strony nieuczciwych dostawców SMS Premium. W pełnej funkcjonalności działa także Alert RCB – system przekazywania obywatelom wiadomości SMS o zbliżających się zagrożeniach.

Stop nieuczciwym dostawcom usług Premium

Abonenci są chronieni przed niechcianymi SMS Premium dzięki czemu będą mogli lepiej kontrolować swoje wydatki. Możliwe jest określenie progu kwotowego dla wydatków na usługi Premium na poziomie takim jak dotychczas – np. 35, 100, 200 zł lub całkowite zablokowanie tego typu usług (próg 0 zł) – co jest nowym rozwiązaniem. Dotychczas nie było możliwości zablokowania bezpłatnych SMSów przychodzących. Efekt? Na telefony komórkowe dzieci trafiały np. treści o charakterze erotycznym, reklamujące jakiś portal, których rodzice nie mieli możliwości zablokować.

Osiągnięcie wskazanego progu skutkuje zawiadomieniem abonenta i blokadą usług Premium. Jeśli abonent sam nie określi w umowie progu kwotowego, domyślnym progiem będzie kwota 35 zł.

Nowelizacja umożliwia zablokowanie wszystkich usług Premium nawet, gdy są one bezpłatne, co ma znaczenie dla ochrony dzieci przed nieodpowiednimi treściami.

Abonenci będą bardziej świadomi z jakich usług Premium korzystają i kto tę usługę świadczy. Bezpośrednio przed rozpoczęciem świadczenia usługi abonent musi wyrazić zgodę na jej świadczenie. Na fakturze umieszczane będą informacje o numerze usługi Premium i rejestrze Premium prowadzonym przez regulatora rynku – Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Dzięki tym informacjom abonent będzie mógł ustalić do kogo kierować reklamację usługi.

Prezes UKE otrzymał nowe narzędzia ochrony abonentów przed nadużyciami. Będzie mógł m.in. nakazać operatorowi zablokowanie dostępu do numeru Premium lub pobierania opłat za usługę, a w przypadku niezrealizowania zakazu nałożyć na operatora karę. Regulator będzie mógł również nakazać podmiotowi realizującemu usługi Premium zaprzestanie świadczenia usługi.

Rusza system powiadamiania o zagrożeniach

Od dziś zaczyna działać w pełnej funkcjonalności system ostrzegania przed zagrożeniami zapewniający przekazywanie obywatelom wiadomości SMS o zbliżających się zagrożeniach.

W związku z wejściem w życie zmian w ustawie o zarządzaniu kryzysowym, wprowadzanych nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, kończy się pilotaż systemu ostrzegania SMS-ami przed zagrożeniami. Pilotaż realizowany był od 29 czerwca br. na podstawie listu intencyjnego podpisanego między Ministrem Cyfryzacji, Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Dyrektorem Rządowego Centrum Bezpieczeństwa oraz przedstawicielami operatorów telekomunikacyjnych.

Na podstawie zmienionych przepisów ministrowie, kierownicy urzędów centralnych oraz wojewodowie mają obowiązek niezwłocznego informowania dyrektora RCB o zagrożeniu, które może skutkować wystąpieniem sytuacji kryzysowej.

Dyrektor RCB po otrzymaniu informacji o zagrożeniu przesyła tę informację operatorom sieci komórkowych, którzy niezwłocznie rozsyłają ją do swoich abonentów. Abonent, jeśli znajdzie się w obszarze zagrożenia dostanie na swój telefon SMS oznaczony jako ALERT RCB, informujący o rodzaju zagrożenia, jego lokalizacji, a także źródle ostrzeżenia. Celem przekazania tej informacji jest umożliwienie obywatelom podjęcia z odpowiednim wyprzedzeniem działań mających na celu uniknięcie zagrożenia. Komunikaty będą dotyczyły m.in. możliwości wystąpienia gwałtownych zjawisk atmosferycznych.

11 grudnia opublikowane zostało rozporządzenie dotyczące współpracy Dyrektora RCB z operatorami w zakresie przesyłania obywatelom komunikatów o zagrożeniu.

Szczegółowe informacje na temat systemu powiadamiania o zagrożeniach dostępne są tutaj https://rcb.gov.pl/alertrcb/

Umowy w formie dokumentowej

Od teraz dostawca usług musi informować konsumenta przed zawarciem umowy, jakie formy zawierania umów oferuje. O tym w jaki sposób umowa jest zawierana decyduje ostatecznie konsument. Abonent zawierając umowę w formie dokumentowej, treść umowy, swoją zgodę na jej zawarcie oraz regulamin i cennik otrzyma od dostawcy usług na trwałym nośniku (np. na papierze, płycie CD). Dzięki temu będzie mógł w każdej chwili sięgnąć do dokumentów określających warunki świadczenia usługi.

Abonent decyduje, w jaki sposób chce otrzymywać od swojego dostawcy wszelkie zawiadomienia o zmianach dokonanych w umowie, regulaminie lub cenniku (na adres korespondencyjny, adres e-mail). W przypadku, gdy tego nie określi otrzyma ich treść na trwałym nośniku, w postaci odpowiadającej tej w jakiej zawarł umowę.

Uproszczone wzory formularzy służących do przekazywania danych dotyczących działalności telekomunikacyjnej

Wchodzi w życie również rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie przekazywania danych dotyczących działalności telekomunikacyjnej, które przedsiębiorcy obowiązani są przekazywać Prezesowi UKE. Dane te zostały ograniczone do tych, które mają dla Prezesa UKE rzeczywistą wartość analityczną, a ich przekazywanie nie stanowi nadmiernego obciążenia dla obowiązanych podmiotów.

Akt wprowadza tylko 9 w miejsce 13 formularzy. Zmniejszeniu ilości formularzy towarzyszy znaczące „odchudzenie formularzy” poprzez zmniejszenie liczby pól do wypełnienia.

Akt wprowadza możliwość przekazywania danych w formacie XML – dane dotyczące rodzaju i zakresu wykonywanej działalności telekomunikacyjnej oraz wielkości sprzedaży usług telekomunikacyjnych mogą być przekazywane w formacie XML za pomocą formularzy elektronicznych udostępnionych przez Prezesa UKE.

Wzory formularzy mają zastosowanie do wszystkich przedsiębiorców telekomunikacyjnych, bez względu na osiągane przychody.

Zgłoszenie do rejestru numerów Premium

Wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie wzoru zgłoszenia oraz wzoru zgłoszenia aktualizacyjnego do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie.

Rozporządzenie ustala wzory zgłoszeń, za pomocą których podmioty realizujące dodatkowe świadczenie będą informowały Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezes UKE) o świadczonych usługach Premium.

Wzory zgłoszeń zostały opracowane w sposób prosty i przejrzysty. Ułatwi to przekazywanie informacji podmiotom realizującym dodatkowe świadczenie. Natomiast Prezes UKE będzie mógł sprawnie przetwarzać zebrane w ten sposób dane.

Liczba e-zwolnień szybko rośnie

e-zlaDo czwartku liczba elektronicznych zwolnień lekarskich sięgnęła w województwie lubelskim prawie 20 tysięcy. Zdarzają się też jednostkowe zwolnienia na nieprawidłowych papierowych drukach. Dlatego Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina: pacjent może liczyć na zasiłek chorobowy, nawet jeśli lekarz wystawił mu zwolnienie na formularzu, który już nie obowiązuje.

 

Czytaj dalej

mLegitymacja szkolna – akcja realizacja

170px-Legitymacja.szkolna.rozowa.awersZa nami pilotaż. Czas na realizację. Halinów to pierwsza gmina w Polsce, w której uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji, czyli legitymacji szkolnej w wersji mobilnej, w telefonie komórkowym. Od dziś wszystkie zainteresowane szkoły mogą zgłaszać chęć przystąpienia do projektu.

Zdjęcia i komunikat na stronie Ministerstwa Cyfryzacji: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/mlegitymacja-szkolna-akcja-realizacja

  Czytaj dalej