Mamy ogromną przyjemność zaprosić wszystkich fanów błota, kurzu, dobrej zabawy, integracji i rywalizacji, posiadających auta terenowe na kolejny rajd pod szyldem Rykowisko 4×4 organizowany z okazji dni Ryk w dn. 2.09.2017.
Rajd organizowany jest w charakterze integracji z kluczowymi elementami radosnej rywalizacji.
Obowiązuje podział na dwie klasy. Turystyk i Adventure. Wymagania:
Turystyk – Seryjne auta terenowe. Posiadane wyciągarki będą plombowane. Wyposażone w solidne zaczepy, rozmiar opon do 33 cali (oprócz Jeep rubicon). Bez istotnych ingerencji w kabinę pasażerska wpływających na zmniejszenie bezpieczeństwa załogi. Auto zaczyna i kończy się „serią”.
Adventure – Dowolnie przerobione auta. Dozwolone maksymalnie dwie wyciągarki elektryczne. Mechaniczne będą plombowane. DMC do 3500. Zalecane kaski.
PWszystkie pojazdy muszą posiadać PT i OC!!! – mamy sporo dojazdówek po drogach publicznych.
Zasady rywalizacji:
– Prolog na czas (płaski)
– Pieczątki odbijane w karcie drogowej – około 30 dla klasy
– PP, próba przejazdu na czas po jednej dla każdej klasy
Trasę wyznacza roadbook, lub koordynaty dostarczone przez organizatora. Będzie trochę piasku, trawersów i błotka, dla klasy adventure nawet sporooo i głęboko ? ?
Harmonogram rajdu:
6.00 – otwarcie biura rajdu
8.00 – 9.00 – odprawa, start
18.30 – 19.00 – zdanie kart drogowych, kolacja
20.00 – 21.00 – ogłoszenie wyników, rozdanie nagród, ognisko.
Baza rajdu: Restauracja NA HACZYKU, Ryki ul.Lubelska 11. Teł.796 655 001. N51°36,864’E021°56.846’
Liczymy na „integrację” w związku z czym istnieje możliwość rezerwacji noclegu.
Przewidziane są po trzy nagrody dla każdej z klas i nagroda specjalna dla jednej załogi. Załogi otrzymują dwie koszulki, pakiet startowy, posiłek dwudaniowy, kawkę, herbatkę, zagrychę na ognisko ? Istnieje możliwość zamówienia dodatkowego posiłku w formie zestawu obiadowego w cenie 25 pln.
Zapisy:
Na adres mailowy rykowisko4x4@gmail.com proszę wysłać imię i nazwisko kierowcy i pilota, wybraną klasę, model (lub ksywę ? auta, team i datę wykonania przelewu.
Wpisowe wynosi 150 PLN od załogi kierowca + pilot.
Wpłaty należy dokonywać na konto:
Dębliskie stowarzyszenie motoryzacyjne ADRENALINE CREW
Nr konta: 37203000451110000004221170
Wpłat dokonujemy do 28.08.2017 , w tytule podajemy imię i nazwisko kierowcy i pilota/klasa/auto/ miejscowość lub team.
W wyjątkowych sytuacjach wpłaty przyjmowane będą w biurze rajdu. Ograniczona liczba załóg do 40 we wszystkich klasach. Szczegółowy regulamin i harmonogram wkrótce.
Sponsorzy: Burmistrz Ryk, MPGKiM Ryki, Resturacja NA HACZYKU Organizatorzy: Miasto Ryki, Kamil Polak, Jurek Paprota, Dęblińskie Stowarzyszenie motoryzacyjne „Adrenaline Crew”.
Wszelkich dodatkowych informacji dowiecie się pod numerami: Jurek 883 985 338, Kamil 512 315 407, Piotr 795 427 660.
Szykujcie się i przybywajcie!
Pozdrawiamy i do zobaczenia!
Poniżej oficjalny regulamin
RAJD SAMOCHODÓW TERENOWYCH
RYKOWISKO 4×4 2017
O PUCHAR BURMISTRZA RYK
02.09.2017
REGULAMIN
I Postanowienia ogólne
1. Dn. 02:09:2017 w godzinach 06.00-21.00 odbywa się impreza integracyjna z elementami rywalizacji dla miłośników samochodów terenowych.
2. Organizatorem imprezy są MGCK Ryki,Stowarzyszenie ADRENALINE CREW Dęblin oraz osoby przez nich reprezentowane. Organizator zastrzega sobie ograniczenie ilości załóg do 30 we wszystkich klasach
3. Rywalizacja odbywa się na odcinkach czasowych, próbach przejazdu -PP oraz PKP-pieczątki w dwóch klasach:turystyk i adventure.
4. Przewidziano po 3 nagrody w poszczególnych klasach ewentualnie nagrodę specjalną.
II Uczestnicy imprezy
1. Uczestnikami imprezy są osoby które opłaciły wpisowe, odebrały numer startowy, dokonały OT oraz potwierdziły start podpisem w karcie startowej.
2. Załoga składa się z 2 osób kierowca i pilot,na odcinkach dojazdowych dopuszcza się przewożenie pasażerów w ilości zgodnej z wpisem w dowodzie rejestracyjnym auta. Na odcinkach czasowych,OS,PKP kategorycznie zabrania się przewożenia pasażerów.
III Zasady rywalizacji
1. Trasa wyznaczona jest przez roadbook, w sytucjach niezależnych od organizatora może byc wyznaczona za pomocą koordynat lub map w wersji papierowej. Miejsca zjazdu i wyjazdu na drogi publiczne, gdzie znajdują się PKP,PP oznaczona jest:dla klasy turystyk -taśma biało czerwona,dla klasy adventure- taśma żółto czarna,tam kasujemy metromierze.
2. Wymagania klas.
Turustyk – seryjne auta terenowe.
Zakres zmian: jedna blokada mostu,wielkość opon do 33 cali (nie dotyczy jeep rubicon),zamontowane wyciągarki będą plombowane,wyposażone w solidne zaczepy przód i tył, apteczka, gaśnica, urządzenie do pomiaru odległości ,bez istotnych ingerencji w kabinę pasażerską wpływającą na bezpieczeństwo załogi.
Adwenture – przerobione auta terenowe
Zakres zmian:dopuszczone dwie wyciągarki elektryczne,wyciągarki mechaniczne będą blombowane, DMC do 3500 kg,wyposażenie -apteczka, gaśnica, narzędzie do pomiaru odległości, taśma ochronna do drzew. Zalecane kaski.
3. Prolog i Próba przejazdu PP – jazda na czas po wyznaczonej taśmami trasie, obowiązuje limit czasowy podany w road booku, premiowany przypisaną do konkretnej PP ilością punktów, przekroczenie limitu czasowego powoduje odjęcie 1 pkt za każdą rozpoczętą minutę. Dotarcie na metę PP przed wyznaczonym limitem czasowym, powoduje dodanie 1 pkt za każdą całą minutę.
4. PKP-punkty kontrolne przejazdu – pieczątki odbijane w karcie drogowej,dodatkowo oznaczone na drzewie lub tyczce tabliczką lub taśmą o kolorze przypisanym do poszczególnych klas. Każda pieczątka premiowana jest 1 punktem. O klasyfikacji decyduje suma zdobytych punktów.
5. Karty drogowe. Organizator plombuje KD przed startem, na których załogi potwierdzają zdobyte PKP,PP . Zerwanie KD skutkuje brakiem klasyfikacji. Zamoczenie, uszkodzenie,samodzielne poprawki w KD powodujące brak możliwości jednoznacznego stwierdzenia czytelności, powoduje niezaliczenie odpowiadających im PKP i PP.KD zdajemy w bazie rajdu po sprawdzeniu blomb przez sędziego.
6. Fairplay. Na PKP, PP, Prologu dopuszczona jest pomoc między załogami,tzw. pomoc obca będzie skutkowała naliczeniem kar.
IV Ochrona środowiska
1. Przy pracy z wyciągarkami obowiązkowe jest używanie pasów lub taśm ochronnych do drzew.
2. Zabrania się wycinania, łamania, niszczenia drzew i krzewów.
3. Zabrania się zanieczyszczania płynami,olejami itp.
4. Śmieci zdajemy w bazie rajdu.
V Ruch drogowy
1. W trakcie trwania imprezy, wszyscy uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania zasad prawa o ruchu drogowym.
2. Kierowca odpowiedzialny jest za wszelkie sprawy związane z ruchem tego pojazdu.
3. Zakazane jest wyjeżdżanie poza wyznaczoną trasę, umyślne niszczenie dróg, upraw.
4. Poruszanie się w terenie zwartej zabudowy ogranicza się do 30 km/h.
VI Postanowienia końcowe
1. Każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność cywilną za wszelkie szkody jakie spowoduje. Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności za szkody spowodowane przez uczestników imprezy.
2. Załogi muszą umieścić na samochodzie naklejkę z numerem startowym.
3. Załogi które nie dotrą na bazę rajdu w wyznaczonym czasie nie będą klasyfikowane.